.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تحصیل دانش آموزان ایرانی درمدارس انگلیسی امارات


 مدرس همايش هوشمندسازي مدارس گفت:نزديك به 30 هزار دانش‌آموز ايراني در امارات متحده در مدارس انگليسي تحصيل مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، عباس ذوقي‌پور  در جلسه گردهمايي مديران مدارس هوشمند استان همدان، توجه به جهاد در عرصه علمي را يك تكليف شرعي دانست و اظهار داشت: امروز كار و فعاليت در سنگر مدرسه به منظور مقابله با جنگ نرم دشمن از كار كردن در جبهه جنگ سخت بسيار دشوارتر است كه همين امر توجه به شيوه‌هاي به روز و كارآمد را مي‌طلبد.
وي خطاب به مديران مدارس گفت: مدرسه و مديريت شما در اين مراكز علمي بزرگ‌ترين سنگري است كه نظام در اختيار دارد و اگر در اين راستا درست عمل كنيم عاقبت به خيري را در پي دارد.
مدرس شركت رايان پژوهان سينا افزود: متأسفانه هنوز اين طرز تفكر در ميان برخي مسئولان وجود دارد كه آموزش و پرورش جايي هزينه‌بردار است در صورتي كه اين مكان محل سرمايه‌گذاري بوده و بايد با اين شيوه و ديد به آموزش و پرورش نگريست.
وي با بيان اينكه استان همدان از لحاظ ساختاري داراي وضعيت مطلوبي است، اظهار داشت: همداني بودن وزير آموزش و پرورش و برخي از معاونان وي و شناخت آنها از شرايط و قابليت‌هاي استان همدان مي‌تواند زمينه را براي استفاده بهتر از ظرفيت‌هاي پيش رو در اين استان فراهم كند.
ذوقي‌پور در تعريف مدرسه هوشمند گفت: در اين شيوه تدريس، سيستم آموزشي هوشمند نسبت به هر دانش‌آموز تغيير مي‌كند تا هر دانش‌آموز متناسب با توانايي‌اش آموزش بيشتر و بهتري را ببيند.
وي با بيان اينكه بايد شناسايي استعدادها و تقويت آن‌ها در راستاي پيشرفت كشور به عنوان يك اصل مهم در دستور كار مدارس قرار گيرد، اظهار داشت: بيش از 15 سال است كه در كشور سخن از تحول در نظام آموزش و پرورش مي‌شود ولي با وجود كارهاي انجام شده نتوانسته‌ايم به آن جايگاه واقعي دست پيدا كنيم.
مدرس شركت رايان‌پژوهان سينا گفت: سيستم مدرسه هوشمند يكايك دانش‌آموزان را رصد و بحران‌ها را به منظور برطرف شدن آن شناسايي مي‌كند تا انگيزه حضور بهتر وي در كلاس درس را فراهم كند.
وي از تلاش انگليسي‌ها براي ايجاد مدارس در مناطق خاصي از خاورميانه به منظور القاي تفكرات خود خبر داد و اظهار داشت: هزينه بسيار هنگفتي در كردستان عراق و همچنين امارات متحده براي ايجاد مدارسي با امكانات بالا از سوي انگليسي‌ها صورت گرفته تا دانش‌‌آموزان مستعد را جلب و جذب كنند.
ذوقي‌پور افزود: نزديك به 30 هزار دانش‌آموز ايراني در امارات متحده در مدارس انگليسي تحصيل مي‌كنند، بخش زيادي از دانش‌آموزان با استعداد كردستان و كرمانشاه در حال خروج از مرز براي حضور در مدارس انگليسي به صورت رايگان با امكانات بالا هستند.
وي با بيان اينكه انگليس از طريق ايجاد شبكه‌هاي تلويزيوني و راديويي فرهنگ خانواده‌ها و از طريق مدارس تفكر جوامع را نشانه گرفته، تصريح كرد: در حال حاضر 3 هزار نفر از فرزندان مسئولان كشور در مدارس انگليسي درس مي‌خوانند.
مدرس شركت رايان‌پژوهان سينا با تأكيد بر لزوم ايجاد مدارس هوشمند براي برطرف شدن خلأهاي پيش رو اظهار داشت: براي دستيابي به اين مهم بايد حداقل 40 يا 50 سال كار كرد چراكه براي ايجاد مدارس هوشمند ابتدا بايد نسبت به ايجاد مدارس چندرسانه‌اي، پروژه‌محور، مطلوب اقدام كرد.
وي با بيان اينكه مدارس چندرسانه‌اي جذابيت، ماندگاري و سرعت آموزش را موجب مي‌شود، افزود: اگر در اين زمينه حركت مناسب و منسجمي داشته باشيم، مي‌توان گفت در پنج سال آينده به ايجاد مدارس چندرسانه‌اي در سطح استان نائل مي‌آييم.
ذوقي‌پور در پاپان گفت: افزايش انگيزه، عمق‌بخشي به ياددهي و يادگيري دانش‌آموز، ايجاد علاقه‌مندي در وي براي حضور در مدرسه به منظور ارتقاي سطح علمي، تغيير نگرش در ميان مربي براي عبور از آموزش سنتي و حضور در آموزش چند رسانه‌اي و آگاهي يافتن از تحصيل فرزند توسط والدين همه و همه از مواهب تشكيل مدارس چند رسانه‌اي است كه بايد به آن توجه شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.